Etapele procesului de mediere

Etapele de desfasurare a procesului de mediere sunt urmatoarele:

  1. Contactarea angajatorului
  2. Inregistrarea informatiilor privind angajatorul
  3. Modificare date privind angajatorul
  4. Actualizarea bazei de date a ofertelor de munca
  5. Inregistrarea ofertelor de munca vacante , identificara caracteristicilor locului de munca si a criteriilor de angajare
  6. Mediatizarea saptamanal a locurilor de munca vacante
  7. Urmarirea ocuparii locurilor de munca vacante prin pastrarea permanenta a legaturii cu angajatorul
  8. Intocmirea planului individual de mediere
  9. Evaluarea solicitantului pentru postul vacant disponibil
  10. Completarea planului individual de mediere

In urma parcurgerii acestor etape, expertii mediere profesionala efectueaza demersurile necesare pentru evaluarea potentialilor solicitanti pentru posturile vacante disponibile, urmarind disponibilitatea acestora pentru munca dar si caracteristicile si abilitatile necesare pentru ocuparea unui post vacant indiferent de domeniul de activitate.

Dupa parcurgerea etapei de evaluarea a potentialilor solicitanti pentru postul vacant disponibil, acestia sunt pregatiti de expertii mediere profesionala pentru interviu.

Interviul abordat si practicat de angajatori pentru incadrarea in munca a persoanelor cu dizabilitati, este atat interviul clasic cat si interviu in grup.

Interviul clasic: Este cel mai utilizat de catre angajatori. Intervievatorul discuta cu candidatii timp de cateva minute, uneori chiar si cateva ore.

Interviul in grup : Aceasta tehnica este utilizata in mod frecvent. Aceasta consta reuniunea intr-o sala a tuturor candidatilor pentru acelasi post. Dupa ce au fost prezentate responsabilitatile pentru postul vacant de catre angajator, candidatii sunteti invitati sa discutati despre post sau despre sarcinile la care vor fi supusi.

 

Expert mediere profesionala 2

Adela CURT

26.01.2012