Metode de cautare a unui loc de munca

In procesul de identificare a unui loc de munca se poate vorbi de doua stadii:

- găsirea angajatorilor

- stabilirea ofertei acestora
Căutarea unui loc de muncă poate reprezenta … un loc de muncă in sine. Cu cât căutați mai mult, cu atât mai greu este să rămâneți concentrat și cu o atitudine pozitivă. Pentru a vă fi mai usor, organizați-vă căutarea, folosiți-vă timpul cu creativitate și lucrați prin intermediul rețelelor de căutare.

-  Transformati tot ce faceți in demersul dumneavoastră de căutare intr-un posibil contact. La muncă, la biserică, în intâlnirile cu părinții colegilor de școală ai copiilor dumneavoastră, cu vecinii, toate persoanele cu care stați de vorbă vă pot ajuta la un moment dat. Dacă vă este greu, la inceput, să vă formați o rețea de contacte, incepeti cu persoane pe care le cunoașteti bine. Pe măsură ce vă simțiti mai confortabil, veți fi in stare să comunicati cu aproape oricine. Cine știe? Poate că persoana din fața dvs. de la magazin să vă fie viitorul șef.

-  Creați-vă un program zilnic in care să dați telefoane, căutare pe Internet, comunicare cu persoane care vă pot ajuta și intervieva. Asigurați-vă că ieșiti din casă in fiecare zi și vorbiți cu lumea pentru a nu fi pus in situația de a pierde contacte care vă pot oferi ocazii valoroase de a vă găsi un loc de muncă.

-  Identificati piața locurilor de muncă in funcție de locatie, industrie, dimensiunea companiei si cerintele postului. Sunteti dispus sa va mutati pentru a lucra pe postul respectiv? Priceperea dvs se poate aplica la mai multe domenii?
Surse de informare pe care le puteți aborda:

Inspectoratul Teritorial de Muncă este o instituție ce oferă un serviciu gratuit pentru a ajuta firmele sã înștiințeze solicitanții in legătură cu posturile vacante. De asemenea, ITM-ul oferã servicii de consiliere profesionalã, informãri despre cursuri de calificare și recalificare.

Centrele de plasare a forței de muncă. Acestea creeazã, de obicei, anumite baze de date ale ofertelor de locuri de muncã și ale celor care își cautã un loc de muncã.

Mass-media. Presã, ziarele cotidiene sau sãptãmânale, reclame la radio, pagini de informare la televiziune, etc. Nu pierdeți din vedere cã existã un decalaj între momentul în care firma dã anunțul și momentul apariției lui în ziar. De multe ori, pânã se citește anunțul, postul este deja ocupat. De aceea este bine sã se contacteze firma cât mai repede, după citirea anunțului.

Internetul. Existã site-uri speciale care se ocupã de ocuparea posturilor vacante și care intermediazã legãtura dintre angajatori și potențialii angajați.

Târgurile locurilor de muncă. La aceste târguri, angajatorii își prezintã (prin tehnici proiective) ofertele de locuri de muncã și descriu firmele/instituțiile, se prezintã modele de CV-uri, se organizeazã simulãri de interviu, se organizeazã diferite seminarii și conferințe cu scopul de informare, conștientizare, sensibilizare a firmelor participante și a persoanelor care cautã un loc de muncã.